گبه ماشینی کاشان

خرید عمده انواع گلیم و گبه ماشینی کاشان بامواد اولیه مرغوب و با کیفیت

ویژگی های بافتهای سنتی چون گبه وگلیم فرش چیست؟

فرش گبه کاشان

گبه فرش ایرانی

فرش گبه کاشان  از مهمترین خصیصه های گبه فرش این است که در عین سادگی نقش وطرح های ان زیبایی وتنوع خاصی داشته و با هنر مردان وزنان این مرز بوم گره خورده است  این  ذوق و هنر بر گرفته از اصالت و فرهنگ مردمان ایران زمین است که به همین خاطر است که طرح های سنتی با گذر زمان همچنان در بین مردم جایگاه خود را از دست نداده و انس دیرینه ایی با ان دارند

طرح های سنتی گبه فرش هم از همین نوع می باشد که با وجود سپری شدن ایام ولی امروز شاهدیم هنوز هم طرفدارن زیادی دارد که باعث شده تولید کنندگان محصولات بافت فرش این محصولات را جزء تولیدات اصلی خود قرار بدهند.

طرح های گبه فرش

در این مطلب به ادامه طرح های  فرش گبه اشاره می کنیم

  • طرح حوض گبه

این نقش شامل طرح ترنجی در وسط است که گلی را نشان می‌دهد که از اطراف آن گل‌ها و غنچه‌هایی دیگر گسترش یافته‌است.

  • طرح گل گبه

به نقش گل رز در گبه طرح گل گبه می‌گویند.

  • طرح ایلاتی

این طرح برگرفته از طبیعت اطراف عشایر است و کاملاً ذهنی است و بیشتر در میان قاب‌های لوزی، دایره، مربع، مستطیل و بیضی قرار می‌گیرد که هر یک از آن‌ها با طرح‌های با اصالت ایرانی مزین شده‌اند.

فرش گبه کاشان

  • طرح درخت

درخت در زندگی آدمیان جایگاه مهمی داشته‌است که در این میان درخت سرو که نماد شادی و بید مجنون که نماد غم و اندوه بوده‌است بیشترین کاربرد را داشته‌است.

  • طرح راه راه

این طرح به گونه‌های متفاوت توسط بافندگان به کار می‌رود. جهت این راه‌ها اغلب به صورت عمودی و اریب است و گاهی نیز از جهت افقی استفاده می‌کنند.

  • طرح خانه در هم

در دل این نقش مفهومی عرفانی مورد نظر است. این خانه‌های در هم شده و یکنواخت تصویری انتزاعی از مراحل زندگی را نمایان می‌کند که آغاز آن از عالم هستی است و پایان آن به گوهر ذات و وجود منتهی می‌شود.

فرش گبه کاشان

  • طرح کف ساده

این گبه‌ها سفره‌های بدون نقش را در برابر ذهن مجسم می‌نمایند. این بی نقشی خانه‌های محقر روستاییان و زمین بی محصول آن‌ها را نمایان می‌کند. نقش‌های دیگری نیز در گبه استفاده می‌شوند که عبارتند از: عنکبوت، لوزی لوزی، لوزی‌های سوار برهم، زیگ زاگ، چهار گوشه، محراب، حیوانات وانسان.

 

مطالب بیشتر

برای دریافت لست قیمت و مشاوره برای خرید انواع گلیم و گبه ماشینی کاشان به صورت عمده با تماس بگیرید.

وحید رضا کاظمی:09138701534—09380363929

دیدگاه ها غیر فعال هستند